Czym jest próchnica zębów?

próchnica zębówPróchnica to choroba zębów spowodowana działaniem bakterii, które rozwijają się w środowisku bogatym w cukry. W artykule tym omówimy bliżej czym jest próchnica, jakie są jej przyczyny oraz jakie mogą być skutki jej niedoleczenia.

Co to jest próchnica?

Próchnica jest to choroba zębów, która powstaje na skutek procesów demineralizacji szkliwa i zębiny spowodowanych przez bakterie związane z pozostającymi na powierzchni zębów osadami nazębnymi. Bakterie te przetwarzają cukry zawarte w pokarmach na kwasy, które powodują erozję zębów. Próchnica zębów jest jedną z najczęstszych chorób zębów na świecie i jeśli nie jest leczona, może prowadzić do utraty zębów i innych poważnych problemów zdrowotnych. Wczesne wykrycie i leczenie próchnicy jest kluczowe dla utrzymania zdrowych zębów. Jest to szczególnie ważne w przypadku dzieci, które są bardziej narażone na zachorowanie. Nieleczona próchnica u dziecka może bowiem mieć zły wpływ na rozwój kości szczęk i żuchwy oraz powodować zaburzenia w ogólnym rozwoju.

Na czym polega metoda atraumatyczna w leczeniu próchnicy?

Leczenie próchnicy metodą atraumatyczną to stosunkowo nowoczesna technika dentystyczna, która ma na celu usunięcie zmienionej próchnicowo tkanki zęba bez konieczności usuwania tkanki zdrowej. Oferując leczenie próchnicy metodą atraumatyczną w Poznaniu, polecamy jej wykorzystanie szczególnie w przypadku dzieci. Metoda ta opiera się na zastosowaniu specjalistycznych narzędzi, takich jak piaskarki powietrzne, lasery i specjalne pasty, które pomagają usunąć zmienioną próchnicowo tkankę. Leczenie próchnicy metodą atraumatyczną jest bezbolesne i nie wymaga znieczulenia, ponieważ jest mniej inwazyjne niż tradycyjne metody usuwania próchnicy. Ponadto, minimalizuje ryzyko osłabienia struktury zęba.