Jak wygląda wizyta kontrolna u dentysty i co ile warto ją przeprowadzać?

przegląd u stomatologaBrak rzetelnej edukacji związanej z dbaniem o higienę jamy ustnej do dziś pokutuje jeszcze przekonaniem, że dentystę należy odwiedzić tylko w przypadku bólu zęba. Tymczasem regularny przegląd stomatologiczny powinien być podstawą w profilaktyce zdrowotnej już od wczesnych lat dziecięcych.

W jakim celu należy odbyć przegląd dentystyczny?

Pacjentom często brakuje wiedzy, że wiele schorzeń ogólnoustrojowych – nadciśnienie czy choroby serca, a w przypadku ciężarnych nawet poronienie – może być skutkiem nieleczonych zmian w uzębieniu. Systematyczna kontrola nie tylko jest w stanie zapobiec takim chorobom, ale także przyczynić się do zmniejszenia ryzyka problemów z uzębieniem w przyszłości. Jest to także dobra okazja do edukacji, w jaki sposób poprawnie dbać o higienę jamy ustnej.

Jakie zabiegi wykonuje stomatolog podczas wizyty kontrolnej?

W trakcie wizyty kontrolnej stomatolog ocenia ogólny stan dziąseł, uzębienia i jamy ustnej. Sprawdza, czy pojawiły się ubytki wymagające uzupełnienia, przebarwienia na zębach, próchnica oraz złogi kamienia. Podczas przeglądu dentystycznego lekarz może zaproponować wykonanie niezbędnych zabiegów. O ile nie będzie konieczności ich przeprowadzenia, sam przegląd na pewno nie będzie bolesny.

Ile razy w ciągu roku należy udać się do dentysty?

Zgodnie z zaleceniami gabinetu dentystycznego w poznańskich Winogradach, kolejna wizyta kontrolna powinna odbyć się nie później niż za 6 miesięcy. W przypadku konieczności wykonania określonych zabiegów, należy umówić się zgodnie z zaleceniami lekarza. Jeśli natomiast już po odbyciu kontroli pojawią się dolegliwości związane z uzębieniem, z pomocy dentysty należy skorzystać niezwłocznie po pierwszych objawach.